Jumaat, 9 Jun 2017

borang dg44 kategori 1a ( untuk rujukan guru kaunseling) ....... rujukan dan simpanan diri sendiri juga



SULIT                                                                                                                                              KATEGORI 1a

BORANG PENILAIAN TAHAP KECEMERLANGAN GURU TAHUN:        2017                               

Sekolah                                      : SMA AL MADRASAH AL ALAWIYAH AD DINIAH                    

Nama Pegawai Yang Dinilai    :   CAMPAKA BINTI YAAKOB

No. Kad Pengenalan                :  

Gred Penyandang                    : 29 / 41 (Sila bulatkan gred berkenaan)

Mata Pelajaran Diajar                :  BIMBINGAN DAN KAUNSELING                         

Gred Yang Dipohon                  : 32 / 44 (Sila bulatkan gred berkenaan)

Arahan: 1. Sila berikan huraian yang ringkas dan padat dalam ruang yang disediakan bagi menjelaskan pencapaian
ANDA bagi setiap  domain.
2. Setiap huraian perlu disertakan dengan *dokumen sokongan  yang telah disahkan sebagai bukti.
3. Borang hendaklah ditaip atau ditulis dengan jelas menggunakan dakwat hitam.
4. Sila serahkan Borang ini kepada Ketua Jabatan setelah lengkap diisi.

A.  LAPORAN PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN


Bil.

Domain

Elemen
Huraian Ringkas (10 hingga 20 perkataan bagi setiap elemen)
1.
PENGETAHUAN ISI KANDUNGAN (CONTENT KNOWLEDGE)
a.   Penguasaan isi kandungan; atau
b.   Pengetahuan dan kemahiran kaunseling (terpakai kepada guru bimbingan dan kaunseling.
-  Dapat menjelaskan konsep, fakta ,
 menberikan  alternatif  dan  jawapan
 yakin dan jelas  berdasarkan
 permasalahan.
- Menggunakan kemahiran ,teori ,
 pendekatan kaunseling dan contoh kes
 dalam menyelesaikan masalah pelajar.
 Mempunyai kemahiran meningkatkan 
 sahsiah  diri dan pencapaian akademik mengikut potensi pelajar.

2.
PENYAMPAIAN
a.   Objektif pengajaran atau objektif program
-  Mencapai objektif  yang dirancang
b.   Strategi dan aktiviti
-  Melaksanakan strategi berfokus yang
 bersesuaian  kepada pelajar.
-Menggunakan dan mengadakan pelbagai sumber yang bersesuaian dengan tahap pelajar.
c.   Bahan / sumber pengajaran dan pembelajaran





-  Sesi kaunseling individu, sesi kaunseling kelompok, sesi bimbingan individu, sesi bimbingan kelompok, bengkel,penyertaan aktiviti dalam dan luar sekolah.
3.
PENILAIAN PEMBELAJARAN
Peningkatan pencapaian murid dari segi:
§    Pengetahuan
§    Kemahiran berfikir
§    Kemahiran memimpin
§    Kemahiran dwi bahasa
§    Etika dan kerohanian
§    Identiti nasional
-Sesi kaunseling individu dan kelompok.
-Sesi bimbingan individu dan kelompok.
-100% penyertaan program bimbingan dan
 kaunseling.
- 100% pelajar mengikuti ujian psikometrik.
- 90% ke atas disiplin pelajar terkawal.
-96% ke atas  pelajar  melanjutkan pelajaran
selepas SPM.
- Pelajar menyertai program diluar dan
dalam sekolah.
-Meningkatkan kemahiran murid dari segi
kemahiran berfikir, kemahiran memimpin
 dan kemahiran belajar.
-Meningkatkan pengetahuan kerjaya murid
dan hala tuju kerjaya selepas peperiksaan.
-Meningkatkan sahsiah diri murid dan
mengurangkan salah laku dengan
menggunakan teknik kaunseling den intervensi-intervensi yang bersesuaian.



B. LAPORAN KOKURIKULUM

Bil
Kelab/ Persatuan/
Badan
Beruniform/
Sukan      dan
Permainan
Peringkat Pencapaian (√ )
Catatan
(Sila nyatakan tahun)
Sekolah
Daerah
Negeri
Kebangsaan
Antarabangsa
1
Kelab Pembimbing Rakan Sebaya




2007-2017
2
Kelab Memanah





2010-2017

C. TUGAS KHAS / SUMBANGAN PROFESIONAL

Bil
Aktiviti
Peringkat Pencapaian (√ )
Catatan
(Sila nyatakan tahun)


Sekolah
Daerah
Negeri
Kebangsaan
Antarabangsa
1
Pen.Setiausaha Pengurusan Sekolah




2011-2017
2
Setiausaha Kecemeralangan




2008-2017
3
AJK Perkembangan Staf




2008-2017
4
AJK Guru Kaunseling Perlis




2015-2016
5
AJK PBS




2012-2017
6
Pen.Setiausaha MAKTAB
        




2011-2017
7
Pen. Setiausaha Penetapan Target




2008-2017
8
Penyelaras Permata Pintar




2012-2017
9
AJK Urusan Kemasukan Timur Tengah




2012-2017
10
Ajk Kewangan Sekolah




2012-2017
11
Pen .Setiausaha KBAT Sekolah




2014-2017
12
AJK Pengurusan Disiplin Sekolah




2016-2017
13
AJK Lembaga Tatatertib




2013-2017
14
AJK Pencegahan Dadah




2008-2017
15
Ajk Biasiswa




2008-2017
16
Pen .Setiausaha UBK




2007-2017
17
AJK Kelab Pencegahan Jenayah dan Rakan Cop




2008-2017

*Dokumen sokongan merujuk kepada Buku Persediaan Mengajar Guru, sijil penghargaan / penyertaan, laporan aktiviti kurikulum / kokurikulum dan dokumen lain yang berkaitan dalam tempoh tiga (3) tahun terakhir di Gred semasa.







PENGAKUAN PEMOHON
Saya mengesahkan bahawa maklumat-maklumat yang dinyatakan di atas adalah benar dan memahami bahawa sekiranya maklumat yang diberikan didapati palsu, penilaian ini akan dibatalkan.

Tarikh    :     28 MEI 2017
(Tandatangan PYD)
PENGESAHAN KETUA JABATAN
Disahkan bahawa maklumat-maklumat yang diberikan oleh pegawai berkenaan adalah benar.




Tarikh    :
(Tandatangan Ketua Jabatan) Cop Rasmi


RUMUSAN  PENILAIAN TAHAP KECEMERLANGAN (Markah Diisi oleh Panel Penilai)

Panel Penilai dikehendaki memberikan penilaian menggunakan skala 1 hingga 10 seperti di Lampiran A (Skala Penilaian
Kriteria Kecemerlangan)
Nama Pegawai Yang Dinilai            :   CAMPAKA BINTI YAAKOB      No. Kad Pengenalan                         :   800119-02-5180                                          

BAHAGIAN A PENGAJARAN DAN PEMBELAJARAN (80%)

KRITERIA
(Dinilai berdasarkan laporan dan disertakan dokumen sokongan sebagai bukti)

Penilai  Pertama
(PP)

Penilai Kedua
(PK)

Ketua Penilai
(KP)

1.  Pengetahuan Isi Kandungan (Content
Knowledge)



2.  Penyampaian



3.  Penilaian Pembelajaran


/10



/10



/10


/10



/10



/10


/10



/10



/10

Jumlah markah mengikut wajaran

x 80 =
30

x 80 =
30

x 80 =
30

BAHAGIAN B LAPORAN KOKURIKULUM (10%)

KRITERIA
(Dinilai berdasarkan laporan dan disertakan dokumen sokongan sebagai bukti)

Penilai  Pertama
(PP)

Penilai Kedua
(PK)

Ketua Penilai
(KP)

1.    Penglibatan dalam Kelab / Persatuan / Badan
Beruniform / Sukan dan Permainan

/10

/10

/10

Jumlah markah mengikut wajaran
x 10 =
10
x 10 =
10
x 10 =
10

BAHAGIAN C TUGAS KHAS / SUMBANGAN PROFESIONAL (10%)

KRITERIA
(Dinilai berdasarkan laporan dan disertakan dokumen sokongan sebagai bukti)

Penilai  Pertama
(PP)

Penilai Kedua
(PK)

Ketua Penilai
(KP)

1.     Penglibatan dalam tugas khas / sumbangan profesional

/10

/10

/10

Jumlah markah mengikut wajaran

x 10 =
10

x 10 =
10

x 10 =
10



BAHAGIAN D JUMLAH MARKAH KESELURUHAN (100%)



MARKAH KESELURUHAN
PP (%)

/100
PK (%)

/100
KP (%)

/100
MARKAH PURATA (%)

/100

Penilai Pertama                                                                                         Penilai Kedua


Tandatangan                                                                                            Tandatangan


Nama Pegawai    :                                           

Nama Pegawai :


Jawatan               :                                       _                                                Jawatan            :


Tarikh                  :                                              

Tarikh                :



BAHAGIAN E TAHAP KECEMERLANGAN (Diisi oleh Ketua Penilai)

Sila tandakan (√) di ruang berkenaan


Tahap
Kecemerlangan
Cemerlang
Sangat Baik
Baik
Sederhana
Lemah

KEPUTUSAN PANEL PENILAI


Diperaku                                               Tidak Diperaku

Ulasan :















Ketua Penilai (Pengerusi)


                                                      _
Tandatangan
Nama Pegawai   :                                                   Jawatan               :                                                                                   Tarikh                  :

Nota :    (i)  Ketua Penilai WAJIB membuat ulasan bagi PPP yang diperaku atau tidak diperaku.
(ii) Ulasan dan keputusan yang dibuat hendaklah berdasarkan persetujuan bersama dengan ahli-ahli panel.