Rabu, 5 Julai 2017

cara saya mengawal cemburu dan mendapat ketenangan

Solat
menghayati bait2 doa dan bacaan ketika solat. Berserah segala-galanya ketentuannya

Zikir
amalan zikir2 yang mudah, yang boleh melukakan sekejap perasan yang negatif

Bacaan al quran
bacaan walau sedikit , berdoa semoga membantu ketenangan

Solat2 sunat
contoh istiharah , tahajjud dan hajat

Amal ayat seribu dinar hari2
Bagi saya doa ayat seribu dinar selalu bantu saya untuk berserah kepada Allah


Merenung langit
rasa tenteram tengok corak2 dan warna2 awan langit

Bercuti
Selalunya tempat yang berdekatan pantai


Membaca novel
Kebetulan saya peminat novel

Keluar bersama keluarga atau sahabat
 Tak kisah la keluar shoping , lepak tepi laut, main boling

Memasak
Selalu saya akan masak menu2 baru atau menu yang mak saya suka

Blog
Baru belajar menerokai blog